U bent hier:

Huidig bestuur

Het bestuur regelt de dagelijkse gang van zaken en stuurt de commissies aan. Je kunt het bestuur in kamer A0.43 bereiken tijdens het spreekuur. Het spreekuur vindt plaats van dinsdag tot en met vrijdag van 10.00 tot 12.00 uur. Kijk voor meer informatie bij 'Contact'. 

105bestuur der J.F.V. Grotius, 2025-2026

Praeses: Daan de Beijer

De praeses is de vertegenwoordiger voor en het aanspreekpunt van de vereniging. Hij is tevens eindverantwoordelijke voor alles wat met de vereniging te maken heeft. Het is daarom essentieel dat de praeses het overzicht over de vereniging behoudt. Dat overzicht heeft betrekking op zowel het interne als het externe beleid van de vereniging. Intern houdt de praeses zich bezig met de verhoudingen en communicatie tussen de bestuursleden onderling. Daarnaast blijft hij op de hoogte van de taken die de bestuursleden uitvoeren. Om verder op de hoogte te blijven van wat er in de vereniging en binnen de commissies speelt zal de praeses van elke commissie een commissievergadering bijwonen. Hij zal daartoe ook meerdere praesidesvergaderingen organiseren en voorzitten. De praeses zit bovendien de bestuursvergaderingen en de algemene vergaderingen voor. In het kader van het externe beleid onderhoudt hij contact met verschillende externe partijen. Zo onderhoudt de praeses het contact met de faculteit en de beschermheren en -vrouwen. Ook neemt hij deel aan een aantal belangrijke overleggen. Dit zijn het Landelijk Overleg Juridische Faculteitsverenigingen (LOJFV), het Juridisch Studieverenigingen Voorzitters Overleg (JSVO) en het Studieverenigingen Overleg Platform (StOP). Daarnaast zal de praeses het contact onderhouden met de disputen van J.F.V. Grotius. Tot slot begeleidt de praeses aankomend jaar de eerstejaarscommissie en, gezamenlijk met de assessor carrière en acquisitie, de Leidse Juridische Bedrijvendagcommissie.

Ab-actis: Meike Vischer

De ab-actis is verantwoordelijk voor het gehele administratieve gedeelte van de vereniging. Dit omhelst onder andere: de correspondentie met andere verenigingen, het beheren van de bestuursagenda en het beheren van de website en het ledenbestand. Hiernaast treedt de ab-actis op als notulist tijdens de bestuursvergaderingen en de algemene vergaderingen. Een van de belangrijkste verantwoordelijkheden van de ab-actis is het verzorgen van goede promotie van evenementen. Daarbij begeleidt de ab-actis de almanakcommissie en de media- en marketingcommissie.

Quaestor: Tom Buiskool

De hoofdtaak van de quaestor bestaat uit de financiële huishouding van de vereniging. De quaestor maakt de begroting op en houdt de boekhouding bij. Daarbij heeft de quaestor de taak om eens per kwartaal de kwartaalbegroting van de vereniging op te stellen.
Daarnaast heeft de quaestor als taak het aansturen en instrueren van de quaestoren van de commissies. Samen met de assessor carrière en acquisitie zit de quaestor de vergaderingen van de Young Talent Group bij als raad van advies. Ook begeleidt de quaestor de goede-doelencommissie.

Assessor onderwijs: Faraz Haroon

De assessor onderwijs is verantwoordelijk voor de academische en studie-gerelateerde evenementen van de vereniging. De assessor onderwijs streeft ernaar de studieverdiepende en studieverbredende kant van de vereniging te waarborgen middels zijn verscheidene commissies, waaronder de activiteitencommissie extern, activiteitencommissie intern, congrescommissie en cultuurcommissie. De assessor onderwijs heeft innig contact met de universiteit en biedt de leden, naast de reguliere hoorcolleges, diverse andere onderwerpen buiten de collegebanken waar men in kan verdiepen. Hierdoor biedt de functie een helder beeld van de studie en ondersteunt hij de leden in de juridische mogelijkheden binnen het recht.

Assessor evenementen: Sterre van Rijen

De assessor evenementen is verantwoordelijk voor de sociale, studieverbredende activiteiten van de vereniging. Deze evenementen zijn van groot belang aangezien ze van toegevoegde waarde zijn voor de ledenbinding. De commissies die de assessor bijstaan zijn de activiteitencommissie sociaal, de introductiecommissie, de kleine-reiscommissie, de studiereiscommissie en de sportcommissie. Er worden door deze commissies onder andere een introductieweekend, verschillende feesten, verschillende sportactiviteiten, een gala, uitwisselingen en een kleine-, een ski- en een studiereis georganiseerd.

Assessor carrière & acquisitie: Wassim Lazam

De assessor carrière & acquisitie is verantwoordelijk voor de acquisitie en het opstellen van de daarmee samenhangende contracten. Ook is de assessor de contactpersoon van de vereniging voor kantoren en bedrijven. De acquisitie brengt met zich mee dat de assessor door middel van sponsorgesprekken zoveel mogelijk financiële middelen voor de vereniging binnenbrengt. Naast de acquisitie heeft de assessor de taak carrièregerichte activiteiten te organiseren. Verder zit de assessor carrière en acquisitie de vergaderingen van de Young Talent Group bij met de quaestor als raad van advies. Daarnaast begeleidt de assessor carrière en acquisitie de Leidse Juridische Bedrijvendagcommissie, de carrièrecommissie, en de studiereiscommissie samen met de assessor evenementen.