U bent hier:

Huidig bestuur

Het bestuur regelt de dagelijkse gang van zaken en stuurt de commissies aan. Je kunt het bestuur in kamer A0.43 bereiken tijdens het spreekuur. Het spreekuur vindt plaats van dinsdag tot en met vrijdag van 10.00 tot 12.00 uur. Kijk voor meer informatie bij 'Contact'. 

104bestuur der J.F.V. Grotius, 2024-2025

Praeses: Lies Kloosterhuis

De praeses is de eindverantwoordelijke voor alles wat de vereniging aangaat. Intern begeleidt en ondersteunt zij de rest van het bestuur en zit de Algemene Vergadering voor. Op extern gebied zal de praeses optreden als representant van de vereniging. Het onderhouden van contact met de faculteit en de beschermheren en -vrouwen is ook een belangrijke taak van de praeses. Daarnaast begeleidt de praeses de eerstejaarscommissie.

Ab-actis: Mila van der Ploeg

De ab-actis is verantwoordelijk voor het gehele administratieve gedeelte van de vereniging. Dit omhelst onder andere: de correspondentie met andere verenigingen, het beheren van de bestuursagenda en het beheren van de website en het ledenbestand. Hiernaast treedt de ab-actis op als notulist tijdens de bestuursvergaderingen en de algemene vergaderingen. Een van de belangrijkste verantwoordelijkheden van de ab-actis is het verzorgen van goede promotie van evenementen. Daarbij begeleidt de ab-actis de almanakcommissie en de media- en marketingcommissie.

Quaestor: Rick Hesselink

De hoofdtaak van de quaestor bestaat uit de financiële huishouding van de vereniging. De quaestor maakt de begroting op en houdt de boekhouding bij. Daarbij heeft de quaestor de taak om eens per kwartaal de kwartaalbegroting van de vereniging op te stellen.
Daarnaast heeft de quaestor als taak het aansturen en instrueren van de quaestoren van de commissies. Samen met de assessor carrière en acquisitie zit de quaestor de vergaderingen van de Young Talent Group bij als raad van advies. Ook is de quaestor verantwoordelijk voor de boekenverkoop en begeleidt hij de goede-doelencommissie.

Assessor onderwijs: Marco Horn

De assessor onderwijs is verantwoordelijk voor de academische en studie-gerelateerde evenementen van de vereniging. De assessor onderwijs streeft ernaar de studieverdiepende en studieverbredende kant van de vereniging te waarborgen middels zijn verscheidene commissies, waaronder de activiteitencommissie extern, activiteitencommissie intern, congrescommissie en cultuurcommissie. De assessor onderwijs heeft innig contact met de universiteit en biedt de leden, naast de reguliere hoorcolleges, diverse andere onderwerpen buiten de collegebanken waar men in kan verdiepen. Hierdoor biedt de functie een helder beeld van de studie en ondersteunt hij de leden in de juridische mogelijkheden binnen het recht.

Assessor evenementen: Tuur Hendriks

De assessor evenementen is verantwoordelijk voor de sociale, studieverbredende activiteiten van de vereniging. Deze evenementen zijn van groot belang aangezien ze van toegevoegde waarde zijn voor de ledenbinding. De commissies die de assessor bijstaan zijn de activiteitencommissie sociaal, de introductiecommissie, de kleine-reiscommissie, de studiereiscommissie en de sportcommissie. Er worden door deze commissies onder andere een introductieweekend, verschillende feesten, verschillende sportactiviteiten, een gala, uitwisselingen en een kleine-, een ski- en een studiereis georganiseerd.

Assessor carrière & acquisitie: Kyra van Wijngaarden

De assessor carrière & acquisitie is verantwoordelijk voor de acquisitie en het opstellen van de daarmee samenhangende contracten. Ook is de assessor de contactpersoon van de vereniging voor kantoren en bedrijven. De acquisitie brengt met zich mee dat de assessor door middel van sponsorgesprekken zoveel mogelijk financiële middelen voor de vereniging binnenbrengt. Naast de acquisitie heeft de assessor de taak carrièregerichte activiteiten te organiseren. Verder zit de assessor carrière en acquisitie de vergaderingen van de Young Talent Group bij met de quaestor als raad van advies. Daarnaast begeleidt de assessor carrière en acquisitie de Leidse Juridische Bedrijvendagcommissie, de carrièrecommissie, en de studiereiscommissie samen met de assessor evenementen.